rogerroa 2015-06-10 15:36:15

Administrasjon og styre

Røa ILs administrasjon holder til i klubbhuset og består av følgende personer:

Roger Bjørn Haugen, daglig leder, roger@roail.no, mobil: 926 15 431

Per-Ivar Stokkmo, leder marked & kommunikasjon, per-ivar@roail.no , mobil: 900 60 941

Cecilie Steensen, klubbsekretær, cecilie@roail.no

Harald Helverschou, regnskapsfører, harald.helverschou@roail.no

 

I tillegg har Fotballgruppa disse ansatte i sportslige/administrative stillinger:

Henrik Mathisen, sportssjef, henrik@henrikmathisen.no

Tina Veitsle Skarpsno, barnefotball- og akademisjef, tina@roail.no

 

Hovedstyret i Røa IL består av:

Kathrine "Goda" Godager Nordby, styreleder og barneidrettsansvarlig

Olaug Villanger, nestleder (informasjon)

Håkon Dahl, styremedlem (sport)

Alf P Bjercke, styremedlem (økonomi og repr ISU)

ledig, styremedlem (organisasjon)

ledig, styremedlem (fotball) 

Rune Lorenzen, styremedlem (langrenn)

Christen Møller, styremedlem (bandy)

Didrik Witzøe, varamedlem 

Varamedlem (ledig)

 

Styret

Styret er klubbens høyeste myndighet mellom årsmøtene. Noen saker kan ikke styrebehandles, men må behandles av årsmøtet. Det gjelder saker som fremgår av «Årsmøtets oppgaver», og saker som er av ekstraordinær karakter eller av betydelig omfang i forhold til klubbens størrelse og virksomhet. Dersom styret er i tvil, bør saken opp på årsmøtet.

Lovpålagte oppgaver for styret:

  • Sette i verk årsmøtets og overordnede organisasjonsledds regelverk og vedtak
  • Påse at idrettslagets midler brukes og forvaltes på en forsvarlig måte, i samsvar med de vedtakene som er fattet på årsmøtet eller i et overordnet organisasjonsledd og sørge for at idrettslaget har en tilfredsstillende organisering av regnskaps- og budsjettfunksjonen og en forsvarlig økonomistyring
  • Etter behov oppnevne komiteer, utvalg eller personer for spesielle oppgaver og utarbeide mandat/instruks for deres funksjon
  • Representere idrettslaget utad
  • Oppnevne en som er ansvarlig for politiattester

Andre viktige oppgaver:

  • Planlegge og ivareta lagets totale drift, herunder mål- og strategiarbeid, budsjett og regnskap
  • Påse at idrettens retningslinjer for aktiviteten i idrettslaget blir fulgt
  • Stå for idrettslagets daglige ledelse
  • Arbeidsgiveransvar for eventuelle ansatte
  • Legge frem innstilling til årsmøtet på kandidater til valgkomité
  • Oppnevne to personer som i fellesskap skal disponere idrettslagets konti, og sørge for at de er dekket av underslagsforsikring
  • Oppnevne eller engasjere regnskapsfører
  • Lage årsberetning fra styret til årsmøtet
  • Oppdatering av klubbhåndboka

Styremedlemmene kan velges til spesifikke oppgaver som kasserer eller sekretær på årsmøtet, eller styret kan selv fordele oppgavene. Fordelingen av oppgaver bør beskrives, slik at folk ser hvem de skal kontakte i ulike saker.

 

Styrets arbeid

Hovedstyret møtes i hovedsak en gang pr måned, med unntak av juli. Møtene holdes i klubbhuset og ledes av styreleder.

Styret er vedtaksført når et flertall av styrets medlemmer er til stede. Vedtak fattes med flertall av de avgitte stemmene. Ved stemmelikhet er møtelederens stemme avgjørende. Styremedlemmene plikter å respektere et styrevedtak, selv om det er fattet mot vedkommendes egen stemme.

Styremøter kan avholdes per e‑post eller per telefon, se lovnorm § 10. Det skal alltid føres protokoll fra styremøtene.

Hvert styremøte bør innledningsvis starte med spørsmål om det foreligger mulig inhabilitet i noen av sakene, og behandlingen av inhabilitet skal alltid protokolleres. Om inhabilitet, se lovnorm § 9.

Utvalg/komiteer

Mandat og oppgaver for utvalg/komiteer som er lovpålagte, går frem av klubbens lov. Det gjelder valgkomité og kontrollkomité.

For de styreoppnevnte utvalgene bør ansvar og hovedoppgaver for utvalgene beskrives av styret selv når styret vedtar å opprette utvalgene. Slik blir det lett å finne ut hva de tillitsvalgte i komiteer og utvalg kan og skal gjøre. Beskrivelsen bør inneholde hvordan utvalget/komiteen er bygd opp, og hvilket mandat og hvilke oppgaver utvalget/komiteen har.

Aktuelle styreoppnevnte funksjoner/utvalg:

  • Sportslig ansvarlig/utvalg
  • Hovedtrener
  • Trener
  • Dommeransvarlig/utvalg
  • Anleggsansvarlig/utvalg
  • Utdanningsansvarlig/utvalg
  • Dugnadsansvarlig/utvalg

Ansatte

Klubben bør beskrive stillinger/funksjoner der det er ansatte, eventuelt med et organisasjonskart og kontaktinformasjon.

 

Ulrik Rygg 2015-12-10 18:22:02

Kontaktinformasjon Fotball

Adresse:                                        

R%F8a%20nytt%20gress_03_20151031%20web.jpg

Kristian Aubertsvei 20,
0760 Oslo

Kontoret i klubbhuset (ca kl 09.00-16.00), telefon 22 50 31 55

Daglig leder Roger Bjørn Haugen, roger@roail.no, mobil: 926 15 431

Leder Marked & kommunikasjon Per-Ivar Stokkmo, per-ivar@roail.no , mobil: 900 60 941

Klubbsekretær Cecilie Steensen, cecilie@roail.no

Regnskapsmedarbeider Harald Helverschou, harald.helverschou@roail.no 

Sportssjef fotball - Henrik Mathisen, henrik@henrikmathisen.no, 920 55 990

Ansvarlig barnefotball og adm akademi - Tina Veitsle Skarpsno tina@roail.no

Styret i fotballgruppa:

Styreleder (kommer snart)

Styremedlem Cathrine Duvaas, økonomi

Styremedlem Ingrid Løseth, arrangement

Styremedlem Anja Stomperud, fair play

Styremedlem Erik Fillipsveen, anlegg

Styremedlem Otto-Magnus Gussiås, sport

 

Slik reiser du hit:

Med bil: Kjør Sørkedalsveien til Vækerøveien, og ta til venstre i Røa-krysset. Kjør så Vækerøveien til Kristian Aubertsvei. Anlegget ligger på venstre side.

Kollektivtrafikk: Ta t-bane linje 5 mot Østerås til Røa. Eller ta buss 32 til holdeplassen Kristian Auberts vei.

Fasiliteter:

En 11-er-bane med kunstgressdekke (110x64)
En 11-er-bane med kunstgressdekke (100x55)
To 5-er-baner med kunstgressdekke

 

R%F8a%20flyfoto%20merknader.png

 

Aktiviteter

21.10.2019
Telenor Xtra Røa Fotballakademi - høst 2019

14:00 - 16:30

Røabanen

Kalender

Oktober
MTOTFLS
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123