Om renntrening

Typiske elementer og fokusområder i opplegget vil være:

  • Utholdenhet og kondisjon. Typiske intervaller på varighet mellom 1 min og 5 min. (bakke, stafetter, renntrening)
  • Teknikk
  • Noen testløp

I tillegg vil det være innslag av mentale øvelser og teknikker, som:

  • Å tenke positivt
  • Å fokusere og på «arbeidsoppgaver» (populært uttrykk!),
  • Bevisstgjøring ved ulike momenter i et løp
  • Å sette seg realistiske mål, og finne seg positivt til rette i «sitt sjikt» på resultatlisten

 

Normalt vil barna bli delt opp i grupper, slik at de trener med andre barn med så like fysiske forutsetninger og prestasjoner, som mulig.  

Det er viktig at barna stiller til trening med et måltid i kroppen, inntatt ikke senere enn 2,5 time før trening, og helst ikke rett før. Videre må hver enkelt ha med drikkeflaske, hodelykt, og klargjorte/smurte ski.

Aktiviteter

08.03.2019
Røa Langrenn tur til UngdomsBirken

16:00 - 16:00

Lillehammer

27.03.2019
MartinCrossen

17:00 - 21:00

Røa Snøpark